| Auteur |
Bericht |
| < De Garage ~ Volveau C30 |
|
Geplaatst:
Ma Sep 04, 2006 14:15
|
|
|
Expert
|
|
Volvo is altijd goed vertegenwoordigd op die SEMA beurs:
| Quote: |
De veelbesproken Volvo C30 wordt deze maand in september op de autosalon van Parijs officieel gepresenteerd aan het grote publiek. Een maandje later staan er drie zwaar getunede uitvoeringen op de SEMA-show. Sweden goes USA.
De tuners Heico, ipd en Evolve namen de C30 eens flink onder handen en laten het resultaat zien op de Amerikaanse tuningshow SEMA in Las Vegas. De Heico C30 is speciaal ontworpen voor de outdoor-mens. Met de all-wheel drive moet die in de bergen en onverharde wegen goed uit de voeten komen. Details over de prestaties houdt Heico voorlopig voor zich.
Ipd heeft een bom op wielen van de normale Volvo gemaakt. De toch al niet misselijke 220 pk’s van de standaard C30 worden opgekrikt naar bijna 400 paarden. Deze concept krijgt een speciaal rempakket mee, waardoor het remmen volgens ipd net zo leuk wordt als het accelereren.
De C30 van Evolve wordt volgens de tuners een echte high peformance car. Veel kunnen ze er nog niet over zeggen, maar onder de huid van deze concept schuilt een berg techniek uit de racewereld.
|
Die gele mogen ze wat mij betreft zo als C30 R inzetten! |
|
|
 |
|
Geplaatst:
Ma Sep 04, 2006 14:29
|
|
|
Expert
|
|
| Ik zag het, heftig toch. Is het niet leuk als Volvo met de C30 de Rallysport induikt? |
_________________ Franse meuk is leuk. |
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
Ma Sep 04, 2006 14:50
|
|
|
Expert
|
|
| Die gele is gaaf. Houden die kleur, houden die velgen, lamakomen! Ik moest alleen wel 10x kijken om te zien of het geen Brabus-velgen waren.. |
|
|
 |
|
Geplaatst:
Di Sep 05, 2006 10:39
|
|
|
Petrolhead
|
|
| Ik was, zoals de meeste van jullie wel zullen weten, in het Belgische Zelzate en dat ligt vlakbij de steden Brugge en Gent. Nou wil het geval dat vooral in de havens van Gent heel veel auto's aankomen vanuit het verre oosten én dat Volvo er een fabriek heeft. En wat zag ik bij Volvo op het terrein staan: rijen dik C30's! Alle kleuren en maten, ook in het knalgeel! Erg gave auto's. |
|
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
Wo Sep 06, 2006 21:07
|
|
|
Rookie
|
|
| Mooi dingetje he! |
_________________ www.volvo40forum.nl --> het forum voor de Volvo S40 & V40 classic |
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
Zo Okt 15, 2006 11:42
|
|
|
Pro
|
|
| Audi RS4 schreef: |
|
voor de mensen die het nog niet doorhadden: deze is dus geshopt...... de anderen waarschijnlijk ook maar kijk maar eens hoe "goed" de wielen erin zijn geplakt....tsssss  |
_________________ Eindelijk:
Toyota Avensis Wagon 2.0 Luna '05 |
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
Di Okt 17, 2006 18:24
|
|
|
Expert
|
|
| Yordy schreef: |
|
Ik was, zoals de meeste van jullie wel zullen weten, in het Belgische Zelzate en dat ligt vlakbij de steden Brugge en Gent. Nou wil het geval dat vooral in de havens van Gent heel veel auto's aankomen vanuit het verre oosten én dat Volvo er een fabriek heeft. En wat zag ik bij Volvo op het terrein staan: rijen dik C30's! Alle kleuren en maten, ook in het knalgeel! Erg gave auto's.
|
De officiële introductie bij Volvo Cars heeft al plaatsgevonden, dus ze zijn al in Nederland gearriveerd. In december staat ie in de showroom, in januari op de weg . |
_________________ Seriously infected by a car-loving virus
Volvo V50 2.0D Edition II
Mazda MX-5 1.8i S-VT Touring |
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
Di Okt 17, 2006 18:25
|
|
|
Petrolhead
|
|
Ik heb er inmiddels al mee gereden! Gave auto man... |
|
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
Di Okt 17, 2006 18:29
|
|
|
Expert
|
|
Ik heb er inmiddels al mee gereden! Gave auto man...
|
Wat, je bent eerder dan ik, en ik werk nog wel in Beesd. Beetje jammer weer...  |
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
Wo Okt 18, 2006 9:17
|
|
|
Petrolhead
|
|
| Tsja... Ik heb in Dld gereden. Via een leverancier van ons die weer een kennis had die wat te maken heeft met die bodykits ofzo... Ik weet het ook niet precies. Punt is dat ze er één op rode platen hadden staan en dat ik een rondje gemaakt heb. Mooi hoor! |
|
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
Wo Okt 18, 2006 9:35
|
|
|
Pro
|
|
|
Tsja... Ik heb in Dld gereden. Via een leverancier van ons die weer een kennis had die wat te maken heeft met die bodykits ofzo... Ik weet het ook niet precies. Punt is dat ze er één op rode platen hadden staan en dat ik een rondje gemaakt heb. Mooi hoor!
|
en rijd de focus...........ehm ik bedoel C30 een beetje lekker?  |
_________________ Eindelijk:
Toyota Avensis Wagon 2.0 Luna '05 |
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
Wo Okt 18, 2006 13:27
|
|
|
Petrolhead
|
|
| Jazeker wel. Rijdt goed hoor. En ziet er bovenal heel erg goed uit. Ik denk dat het wel een klein verkoop-hitje zal worden voor Volvo en dat er vooral heel veel tweedehands A3-en bij de heren Volvo-dealers zullen komen te staan. |
|
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
Wo Okt 18, 2006 17:52
|
|
|
Expert
|
|
|
Jazeker wel. Rijdt goed hoor. En ziet er bovenal heel erg goed uit. Ik denk dat het wel een klein verkoop-hitje zal worden voor Volvo en dat er vooral heel veel tweedehands A3-en bij de heren Volvo-dealers zullen komen te staan.
|
Ik denk vooral veel Golfjes. Toen ik nog bij een Volvo-dealer werkte werden er altijd opvallend weinig Audi's ingeruild, wel veel Volkswagens, Mercedessen en Opels.
Maar wie weet... |
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
Wo Okt 18, 2006 18:07
|
|
|
Petrolhead
|
|
| RALF schreef: |
|
Ik denk vooral veel Golfjes. Toen ik nog bij een Volvo-dealer werkte werden er altijd opvallend weinig Audi's ingeruild, wel veel Volkswagens, Mercedessen en Opels.
|
Ik denk dat een C30 wel wat A3 klantjes kan laten overstappen hoor. Iets wat andere Volvo's in mijn ogen niet kunnen. De C30 is nogal een sexy verschijning, zeker voor een Volvo. |
_________________ Jullie hebben nog gelijk ook, concentreer je gewoon op het geweldige blad en sluit dit belachelijke forum... |
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
Wo Okt 18, 2006 18:26
|
|
|
Expert
|
|
| mrton schreef: |
| RALF schreef: |
|
|
Ik denk dat een C30 wel wat A3 klantjes kan laten overstappen hoor. Iets wat andere Volvo's in mijn ogen niet kunnen. De C30 is nogal een sexy verschijning, zeker voor een Volvo.
|
Daar heb je wel gelijk in. Het is sowieso de bedoeling van Volvo A3-rijders aan te trekken. Audi was altijd wat dynamischer dan Volvo, het zou goed kunnen dat de C30 hier enigszins verandering in brengt. |
|
|
|
|
 |
|